Seglarskolan

Seglarskola Borgholms Båtklubb 2024

Under veckorna 27, 28 och 29 (preliminärt) arrangerar vi seglarskola för barn och ungdomar, en kurs/vecka.
Barn/ungdomar med funktionsnedsättning kan också delta. Du som är född 2015 eller tidigare är välkommen att höra av dig, alla deltagare måste kunna simma. Kursen kostar 2 000 kr/vecka.

Vi seglar Optimistjolle, Laserjolle, Hansa 303 och C55 kölbåt, vilket är ett mycket uppskattat komplement som skapar teamkänsla i seglingen. Vi kommer även att segla kölbåt med barnen/ungdomarna, speciellt med mer erfarna seglare om så önskas.

Barn- och ungdomskurserna pågår måndag till fredag 9.00-14.00.
Anmälan och förfrågningar görs via mail till seglarskolan via länken längst ner.

Vid anmälan ange: Barnets namn, adress, telefonnummer, personnummer, storlek på t-shirt samt målsmans namn och telefonnummer. Personnummer behöver vi för att försäkringarna ska gälla, det finns med i medlemsregistret under 2024 och tags sedan bort enligt GDPR.

Anmälningsavgiften betalas innan kursstart via Swish: 1236297303

OBS! Ange barnets namn vid betalning.

Vid tillräckligt stort intresse kan vi anordna en kurs på tre dagar för vuxna.

VID FRÅGOR kontakta Stig Ruchatz mobil 070-357 97 59 eller på mail seglarskolan@borgholmsbatklubb.se